Introductie
Onze opdrachtgever is actief in de bouw en industrie en levert producten op maat in Noord-Nederland en heeft meerdere vestigingen.Het bedrijf groeit gestaag door en is daarom op zoek naar medewerker binnendienst – werkvoorbereiding.
Organisatie
De organisatie is te omschrijven als innovatief en zeer klantgericht. Men doet graag een stapje extra om de verwachtingen van hun klanten te overtreffen. De cultuur is laagdrempelig en no-nonsens. De afdeling binnendienst – werkvoorbereiding is dynamisch met veel afwisseling.
Functie
Als medewerker binnendienst – werkvoorbereiding ben je mede verantwoordelijk voor het vlekkeloos verlopen van alle uitvoerende opdrachten voor de montage afdeling. Dit betekent o.a. het begeleiden en controleren van het verkoopproces, inclusief de daarbij behorende administratie en het ondersteunen en regelen van alle activiteiten gericht op de verkoop van een breed en/of complex productassortiment. Daarnaast heb je de nodige kennis en ervaring met planning en logistieke goederenstromen. Je (kern) taken bestaan voornamelijk uit:
- Planning van de dagelijkse werkzaamheden voor de monteurs;
- Het tijdig uitwerken van offertes, orders en vragen binnenkomend via de diverse verkoopkanalen. Daarnaast ook zorgdragen voor de juiste opvolging en begeleiding van de aftersales;
- Het calculeren, offreren en acquireren van projecten;
- Het realiseren van de administratieve afhandeling van het gehele verkooptraject;
- Het afstemmen van diensten, levertijden en prijzen met de klanten;
- Het bewaken van levertijden / tijdslijnen voor offertes en orders;
- Het signaleren en bewaken van uitzonderingen in de order- en offerte afhandeling en adviseren hierover;
- Ondersteunen van het magazijn met logistieke afhandeling van orders.
- Het fungeren als spil tussen klanten – verkoop buitendienst en vice versa;
- Het leveren van advies aan, het terugkoppelen van (verkoop)informatie aan, het maken van afspraken voor en het verlenen van ondersteuning aan de verkoop buitendienst;
- Het opstellen van periodieke en ad-hoc rapportages over voortgang en resultaten van uitgebrachte offertes
- Het doen van aanbevelingen voor verbetering in de effectiviteit en doelmatigheid van het verkoopbeleid en/of andere organisatieonderdelen;
- Indien noodzakelijk het verrichten van alle voorkomende werkzaamheden.
Functie-eisen
- MBO+ werk- en denkniveau;
- Ervaring in bouwsector is een pre;
- Kennis van automatisering en digitalisering van werkprocessen;
- Kennis van ERP systemen en planning tools is een pré;
- Je hebt oog voor detail, toont initiatieven, bent accuraat en als laatste heb je een sterk analytisch vermogen.
- Uitstekende beheersing van het Nederlands in woord en geschrift;
- Beheersing van het Fries is een pré.
Aanbod
Een marktconform salaris tot maximaal € 3500 en de mogelijkheid om mee te bouwen aan een snelgroeiende dynamische organisatie. Op deze positie maak je samen met je collega’s het verschil. De ontwikkeling van de organisatie, je persoonlijke ontwikkeling en werkplezier gaan daarbij hand in hand. Het betreft een dynamische baan binnen een groeiend bedrijf met veel mogelijkheden.
Inlichtingen
Chris Postma 058 8330001
Sollicitatie
Chris Postma 058 8330001